Saturday, July 2, 2011

Murtabak Mee Segera

Aku buka fridge tadi dan aku dapati ada sepinggan lebihan mee segera yang tak habis di makan.  Dari membazir aku bercadang masak Murtabak Mee Segera.  Sangat ringkas dan sedap di makan untuk minuman petang.

Bahan nya
3 biji telur
lebihan mee segera (kalau tak ada lebihan mee segera yang baru di rendam hingga kembang)
bawang besar di hiris
Chili merah di hiris
sedikit garam, lada sulah dan lada hitam
sadikit sayuran seperti kobis, carrot,daun bawang dan daun soup di hiris halus

Cara

Pecah kan telur dan pukul hingga kembang, campurkan sedikit garam,  lada sulah, lada hitam dan pukul lagi.  Bila telur dah agak2 kembang campurkan semua bahan tadi dan di goreng di atas kuali yang tidak melekat. Bila dah garing angkat dan potong2kan seperti potong murtabak.

Senangkan buat nya...sedap di makan cicah dengan sos chili atau tomato....terpulang lah pada selera masing2.


Cara macam ni boleh juga di buat dengan biskut Cream Crackers....nanti jika aku buat nya aku akan download gambar nya dan resipi nya.  Beza nya Murtabak Cream Crackers lagi banyak ramuan nya...seperti stok ayam, cendawan dan lain2...insya Allah akan download satu hari nanti...



No comments:

Post a Comment